Communicatie

Ruim 2 miljard mensen zijn nu verbonden met het internet. Ze zijn goed geïnformeerd, verbonden en constant “in beweging”. Deze mensen zijn actief via meerdere kanalen. Ze lezen hun fysieke mail, loggen in op hun e-mails, checken hun tekstberichten, ‘liken’ posts op sociale media en blogs, delen video’s en bezoeken websites, wiki’s en web-portalen.

Multichannel-communicatie draait helemaal om het gebruik van de beschikbare technologie om ervoor te zorgen dat uw doelgroep informatie krijgt of de mogelijkheid om via meerdere kanalen op informatie te reageren. Klanten verwachten gepersonaliseerde en relevante communicatie te ontvangen die hun aandacht trekt, ondanks hun drukke schema. Ze zullen eerder op uw bericht reageren als het wordt aangeleverd via hun favoriete media. Concreet gaat het hier om de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal.

Om bedrijven te ondersteunen in hun multichannel communicatie bestaan meerdere doorontwikkelde platformen, maar bij communicatie in de medische wereld gaat het weer net iets anders dan bij de gebruikelijke communicatieboodschappen.